Opalens Samfällighetsförening

      

Vid fel på TV

KABEL-TV
Föreningens kabel-tv-nät är ett Tele2 Digital-tv nät med Bredbandsaccess, vilket betyder, att varje fastighet var för sig, kan utöver grundutbudet välja ytterligare tv-kanaler, köpa till Tele2 Bredband och Telefoni.
I föreningsavgiften ingår Tele2 Digital-tv:s grundutbud samt felavhjälpande service på fastighetsnätet.

Den som vill ha ytterligare tjänster utöver grundutbudet från COM HEM beställer och betalar detta själva.

Får Du problem med kanalerna och är osäker på hur Du skall gå till väga.

Först:
Kontrollera med din granne i din länga om dom har samma problem, kolla gär
na med flera.
Anledningen är serviceavtalet som vi har med Tele2 är ett avtal om felavhjälpande service på fastighetsnätet.
Det innebär att om det är din egen tv det är fel på, så får du stå för utryckningskostnaden.
Alltså är det säkert värt besväret att kolla med grannen först.

Sedan:
Kontakta föreningens utsedda kontaktman för kabel-tv, Kent Eriksson på tel 070-535 28 16
, så kontaktar han Tele2
Får du inte tag i Kent Eriksson, ring Leif Eklöf på tel 08-770 25 61.

Till sist:
Om du inte får kontakt med någon av ovanstående personer ring då till Tele2
 på tel 90200.